Tuarascáil na Stiúrthóirí

Is ionann ráitis airgeadais na hÉireann agus aistriúchán, chun críocha eolais, ar na bunráitis airgeadais reachtúla ISA (Éire) a ullmhaíodh i mBéarla.

Cuireann na Stiúrthóirí a dTuarascáil Bhliantúil i láthair mar aon le ráitis airgeadais iniúchta an Comhlacht don bhliain airgeadais dar críoch 31 Nollaig 2022.

Freagracht na Stiúrthóirí as na Ráitis Airgeadais

Tá na Stiúrthóirí freagrach as tuarascáil na Stiúrthóirí agus na ráitis airgeadais a ullmhú i gcomhréir le dlí na hÉireann.

Éilíonn dlí na hÉireann ar na Stiúrthóirí ráitis airgeadais a ullmhú do gach bliain airgeadais a thugann léargas fíreannach agus cóir ar shócmhainní, dliteanais agus staid airgeadais an Comhlacht ag deireadh na bliana airgeadais agus ar bhrabús nó caillteanas an Comhlacht don bhliain airgeadais. Faoin dlí sin, tá na ráitis airgeadais ullmhaithe ag na Stiúrthóirí de réir Cleachtais Chuntasaíochta a nGlactar Leis go Coitianta in Éirinn (caighdeáin chuntasaíochta arna n-eisiúint ag an gComhairle um Thuairisciú Airgeadais sa RA, lena n-áirítear Caighdeán Tuairiscithe Airgeadais 102 An Caighdeán Tuairiscithe Airgeadais is infheidhme sa RA agus i bPoblacht na hÉireann agus dlí na hÉireann).

Faoi dhlí na hÉireann, ní cheadóidh na Stiúrthóirí na ráitis airgeadais ach amháin má tá siad sásta go dtugann siad léargas fíor agus cothrom ar shócmhainní, dliteanais agus staid airgeadais an Comhlacht ag deireadh na bliana airgeadais agus ar bhrabús nó caillteanas an Comhlacht don bhliain airgeadais.

Le linn do na ráitis airgeadais sin a bheith á n-ullmhú, éilítear ar na Stiúrthóirí:

  • polasaithe cuí cuntasaíochta a roghnú agus na polasaithe sin a chur i bhfeidhm go comhsheasmhach;
  • breithiúnais agus meastacháin a dhéanamh atá réasúnach agus stuama;
  • a shonrú cibé ar ullmhaíodh na ráitis airgeadais i gcomhréir leis na caighdeáin chuntasaíochta is infheidhme agus na caighdeáin sin a aithint, faoi réir aon imeachtaí ábhartha ó na caighdeáin sin a bheith nochta agus mínithe sna nótaí a ghabhann leis na ráitis airgeadais; agus
  • na ráitis airgeadais a ullmhú ar bhonn gnóthais leantaigh ach amháin má tá sé míchuí a thoimhdiú go leanfaidh an Comhlacht i mbun gnó.

Tá na Stiúrthóirí freagrach as taifid leordhóthanacha chuntasaíochta a choimeád, ar leor iad:

  • idirbhearta an Comhlacht a thaifeadadh agus a mhíniú i gceart;
  • a chumasú, tráth ar bith, sócmhainní, dliteanais, staid airgeadais, agus brabús nó caillteanas an Comhlacht a chinneadh le cruinneas réasúnach; agus
  • chun a chur ar chumas na Stiúrthóirí deimhin a dhéanamh de go gcloíonn na ráitis airgeadais le hAcht na gCuideachtaí 2014 agus chun na ráitis airgeadais sin a chur ar fáil i gcomhair iniúchta.

Tá na Stiúrthóirí freagrach freisin as sócmhainní an Comhlacht a chosaint agus mar sin as céimeanna réasúnta a ghlacadh chun calaois agus neamhrialtachtaí eile a chosc agus a bhrath.

Tá na Stiúrthóirí freagrach as cothabháil agus sláine na faisnéise corparáidí agus airgeadais atá ar shuíomh gréasáin an Comhlacht. D’fhéadfadh go mbeadh difríocht idir an reachtaíocht in Éirinn a rialaíonn ullmhú agus scaipeadh ráiteas airgeadais agus reachtaíocht i ndlínsí eile.

Stádas Dlíthiúil

Is Comhlacht Ghníomhaíochta Ainmnithe í Comhlacht Chalafort Átha Cliath faoi theorainn scaireanna a bunaíodh faoi reacht de bhun an Achta Cuanta, 1996 agus atá corpraithe in Éirinn. Ar 3 Márta 1997 tháinig an Comhlacht i gcomharbas ar Bhord Chalafort agus Duganna Bhaile Átha Cliath, an t-aonán reachtúil a bhí ann roimhe seo le freagracht as Calafort Átha Cliath. Ar an dáta sin ghlac Comhlacht Chalafort Átha Cliath seilbh ar fheidhmeanna agus ghnóthaigh sí sócmhainní agus dliteanais na heagraíochta a chuaigh roimhe ag luachálacha a comhaontaíodh leis an Aire Cumarsáide, Mara agus Acmhainní Nádúrtha ag an am. I gcomaoin na sócmhainní agus na ndliteanas, d’eisigh an Comhlacht scairchaipiteal de €7.648m chuig an Aire Cumarsáide, Mara agus Acmhainní Nádúrtha ag an am.

Le héifeacht ón 26 Iúil 1997, rinneadh an Comhlacht mar údarás píolótaíochta do Chuan Bhaile Átha Cliath.

Aistríodh freagracht as Earnáil an Calafoirt Tráchtála ón Aire Cumarsáide, Mara agus Acmhainní Nádúrtha chuig an Aire Iompair le héifeacht ón 1 Eanáir 2006.

An 12 Iúil 2011 d’aistrigh an tAire Iompair sócmhainní agus dliteanais Comhlacht Chalafort Dhún Dealgan go Comhlacht Chalafort Átha Cliath faoi IR Uimh. 361 de 2011.

Príomhghníomhaíochtaí

Is é cuspóir gnó Comhlacht Chalafort Átha Cliath gluaiseacht earraí agus paisinéirí a éascú, agus sreafaí faisnéise freastalaithe tríd an gCalafort.

Soláthraíonn an Comhlacht an bonneagar, na háiseanna, na seirbhísí agus an áit chrua chun freastal ar riachtanais na gcustaiméirí maidir le haistriú éifeachtach earraí agus paisinéirí idir modhanna iompair ar talamh agus ar muir.

Gintear ioncam maidir le soláthar na n-áiseanna seo ó dhleachtanna árthaigh, dleachtanna earraí, cíos, agus príomhsheirbhísí a chuirtear ar fáil, amhail tarraingt agus píolótaíocht.

Taifid Chuntasaíochta

Is iad na bearta a ghlac na Stiúrthóirí chun comhlíonadh oibleagáid an Comhlacht taifid chuntasaíochta leordhóthanacha a choinneáil a chinntiú ná córais agus nósanna imeachta cuí a úsáid agus daoine inniúla a fhostú. Coinnítear na taifid chuntasaíochta ag oifig chláraithe an Comhlacht, Lárionad an Chalafoirt, Bóthar Alexandra, Baile Átha Cliath 1.

Athbhreithniú Gnó

Tá mionsonraí faoi bhrabús na bliana, mar aon le suimeanna comparáideacha le haghaidh 2021, leagtha amach sa Chuntas Brabúis agus Caillteanais agus sna nótaí gaolmhara. Tá Príomhtháscairí Feidhmíochta Airgeadais an ghnóthais leagtha amach thíos agus san Athbhreithniú ón bPríomhfheidhmeannach.

Bhí méadú 5.2% ar an tréchur in 2021 ag 36.8 milliún tona (2021: 34.9 milliún tona). Tháinig méadú 5.8% ar onnmhairí sa bhliain go 14.5 milliún tona (2021: 13.7 milliún tona) agus tháinig méadú 4.8% go 22.2 milliún tona ar allmhairí (2021: 21.2 milliún tonna).

Bhí sé seo ag teacht leis an tréchur buiséadaithe de 36.8 milliún tonna.

Ba é láimhdeachas na bliana ná €101.5m, méadú 18.3% ar an mbliain roimhe sin (2021: €85.8m).

Tháinig méadú €6.9m (13.7%) ar Chostais Oibriúcháin Iomlána ag €57.3m in 2022 sa bhliain 2021 (2021: €50.4m). Tháinig laghdú 1.5% go €13.4m ar chostais phárolla (gan pinsin san áireamh) (2021: €13.6m). Tháinig méadú €7.1m ar chostais neamhphá eile go €43.9m (2021: €36.8m) go príomha mar gheall ar chostais 3FM de €3.7m, caillteanas ar luacháil Réadmhaoine Infheistíochta de €0.9m, dímheas níos airde, agus amúchadh (€0.8m), árachas níos airde (€0.7m) agus costais fuinnimh (€0.6m).

Tá Brabús Oibriúcháin 24.8% níos airde ná an bhliain 2021 ag €44.2m agus mar thoradh air sin tá Corrlach Oibriúcháin 43.5% (2021: 41.3%).

Ba é an tuilleamh roimh ús, cáin, dímheas agus amúchadh (EBITDA) ná €59.3m (2021: €48.8m).

Is mír eisceachtúil é an brabús oibriúcháin thíos dar luach €10m a bhaineann le dáileadh faoin gComhaontú Forbartha le Port an Iarla An Pointe Thoir.

B’ionann na glanchostais mhaoinithe agus €5.7m (2021: €5.5m).

B’ionann na glanmhuirir úis (gan ús glan ar scéimeanna pinsin a áireamh) agus €6.4m (2021: €6.0m) agus tá clúdach úis an Comhlacht 9 n-uaire (2021: 6 n-uaire), bunaithe ar bhrabús roimh ús agus cáin, de bhreis ar ghlanmhuirir úis. Laghdaigh an Glanfhiachas ó €164.2m in 2021 go dtí Glanfhiachas de €155.0m in 2022 agus tá an Comhlacht ag comhlíonadh na gcúnant go léir maidir lena saoráidí iasachtaithe go hiomlán.

Ba é an brabús don bhliain airgeadais ná €41.3m (2021: €26.0m).

Mhéadaigh an Cúlchiste Brabúis agus Caillteanais ó €520.5m ar 31 Nollaig 2021 go €566.3m agus mhéadaigh Cistí na Scairshealbhóirí ó €535.7m go €581.6m le linn na tréimhse céanna.

Críochfort 6

Críochfort tiomnaithe le haghaidh allmhairí feithicle.

Rioscaí agus Éiginnteachtaí Príomha

Ceann de na príomh-éiginnteachtaí atá roimh an Chomhlacht ná an mbeidh sé in ann an toilleadh calafoirt atá ag teastáil a sheachadadh chun freastal ar éilimh an mhargaidh leis an leibhéal muiníne is gá.

Leagtar amach i Máistirphlean 2040 an creat pleanála do na trí thionscadal um Fhorbairt Bonneagair Straitéisigh (SID) a theastaíonn chun cuspóir acmhainne 2040 a bhaint amach:

  • Is é an chéad SID ná Tionscadal Athfhorbartha Abhantraí Alexandra (ABR) agus leanadh ar aghaidh le tógáil ar an tionscadal seo i rith 2022.
  • I mí Iúil 2020, thug an Bord Pleanála cead pleanála cúig bliana déag don Tionscadal MP2, an dara ceann de na trí SID a theastaíonn chun Máistirphlean a sheachadadh. Fuarthas na ceadanna cladacha riachtanacha sa bhliain 2022 agus táthar ag súil go gcuirfear tús le hoibreacha atá beartaithe faoin Tionscadal MP2 níos déanaí i mbliana.
  • Thugamar an tríú SID agus an ceann deireanach, Tionscadal 3FM, atá sa chéim réamhphleanála faoi láthair.

Tá trí riosca bunairgid agus neamhchinnteacht ann a d’fhéadfadh cosc a chur ar an Chomhlacht an cuspóir atá ag Máistirphlean 2040 a bhaint amach chun an acmhainn tréchur bliantúil a theastaíonn a sholáthar faoi 2040:

  1. Seans nach bhféadfaí cead pleanála a fháil don Tionscadal 3FM.
  2. D’fhéadfadh nach mbeifí in ann a chinntiú go n-oibreodh oibreoirí na gcríochfort aonadaithe ar (RóRó agus LóLó araon) ar an leibhéal ard d’úsáid talún a bheadh ag teastáil.
  3. Srianta ar thailte calafoirt atá ar fáil tar éis caillteanas 14.6 heicteár (6% d’achar talún iomlán Chalafort Átha Cliath) do ghníomhaireachtaí Stáit chun éascú le rialuithe teorann ar thrádáil leis an mBreatain Mhór a thabhairt isteach arís mar thoradh ar Brexit.

D’fhéadfadh teaglaim de roinnt de na rioscaí seo nó iad go léir a bheith ina gcúis le Calafort Átha Cliath a acmhainneacht uasta tréchur a bhaint amach chomh luath le 2030.

Tá neamhchinnteachtaí os comhair an Chomhlachta freisin ar thaobh na trádála de bharr cor chun donais sa gheilleagar. Bhí tionchar ag Covid-19 agus Brexit ar thréchur thar na blianta 2020 agus 2021 agus bhí tionchar ag cúinsí eacnamaíoch ghinearálta ar 2022 mar thoradh ar chaiteachas laghdaithe tomhaltóirí a bhaineann le brúnna boilscithe.

Tá an cumas fós ag an gcogadh san Úcráin cur isteach suntasach ar shlabhraí soláthair ar fud an domhain. Mar thoradh air sin, tá éiginnteacht ann maidir leis an tionchar a d’fhéadfadh a bheith ar chostais ionchuir ar leibhéal oibriúcháin agus an tionchar a d’fhéadfadh a bheith ag na costais a bhaineann lenár dtionscadail tógála. Déanfaidh an Comhlacht monatóireacht ar thionchar an bhrú bhoilscithe sin.

Chinntigh an Comhlacht go gcoinníonn sí solúbthacht laistigh de sheachadadh an chláir infheistíochta caipitil atá beartaithe faoi Mháistirphlean 2040 chun cur i bhfeidhm tionscadal a chur chun cinn nó a mhoilliú mar fhreagra ar fhorbairtí eacnamaíocha níos leithne.

Tá an Comhlacht nochta freisin don tionchar atá ag moilliú geilleagrach ar a gníomhaíochtaí neamhlárnacha Calafoirt. Is léir seo ón laghdú ar luach réadmhaoin infheistíochta an Comhlacht atá suite i bPáirc Ghnó an Phointe Thoir ó €10.9m in 2001 go €4.2m ag deireadh 2012. Rinne ár gcomhairleoirí réadmhaoine an réadmhaoin a luacháil arís ag deireadh 2022, rud a d’fhág laghdú €0.85m ó luacháil na bliana roimhe sin de €9.2m go €8.3m. Faoi láthair, tá laghdú carnach €2.6m tagtha ar luach na réadmhaoine.

Tá an Comhlacht tiomanta do bhainistiú rathúil a nochtadh do riosca agus a tionchar ar bhaint amach cuspóirí gnó a íoslaghdú. Tá Coiste Iniúchta agus Riosca bunaithe ag an mBord le téarmaí tagartha sonracha a léiríonn ról an Choiste chun tacú leis an mBord nochtadh an Comhlacht do riosca a bhainistiú.

Tá Creat Bainistíochta Riosca curtha i bhfeidhm ag an Chomhlacht ina bhfuil na comhpháirteanna seo a leanas:

  • Próisis chun rioscaí a aithint, a chur in ord tosaíochta agus a chur i gcatagóir,
  • Rioscaí a mheas agus a thomhas go leanúnach, agus
  • Monatóireacht a dhéanamh ar rioscaí agus iad a thuairisciú don Choiste Iniúchóireachta agus Riosca mar fhochoiste Boird.

Tá an Creat Bainistíochta Riosca cuimsitheach seo forbartha i ngach gné den ghnóthas agus áirítear leis na gnéithe seo a leanas:

  1. Bainistíocht Riosca Fiontair
  2. Plean Bainistíochta Éigeandála
  3. Bainistiú Riosca TFC
  4. Bainistiú Riosca maidir leis an bPíblíne Ola Coitianta
  5. Bainistiú Riosca maidir le Tionscadail Chaipitil
  6. Athbhreithniú Bliantúil ar Straitéis an Bhoird

Tar éis go ndearna an Bord athbhreithniú ar an gCreat Bainistíochta Riosca i bhFeabhra 2020, cuireadh na bearta seo a leanas i bhfeidhm chun bainistíocht fhoriomlán riosca sa Chomhlacht a neartú:

  • Ag gach cruinniú Boird, cuirfidh an Príomhoifigeach Bainistíochta Rioscaí (an Príomhfheidhmeannach) Tuarascáil Riosca Straitéiseach i láthair a dhíreoidh ar rioscaí sonracha de chineál straitéiseach.
  • Gach bliain ag an athbhreithniú bliantúil ar Straitéisí an Bhoird (i Meitheamh / Iúil), déanfar na rioscaí a tuairiscíodh agus a pléadh ag cruinnithe Boird i rith na bliana a chuimsiú sa chlár oibre don athbhreithniú ar straitéisí an Bhoird lena chinntiú go gcuirfear na rioscaí straitéiseacha sin san áireamh i bpleananna gearrthéarmacha gnó.
  • Beidh na freagairtí ar na rioscaí straitéiseacha cuimsithe ansin sa Chlár Oibre a chuirfear faoi bhráid an Bhoird i Meán Fómhair sula dtosófar ag ullmhú buiséad don bhliain le teacht.
  • Déanfaidh an Bord athbhreithniú seachtrach a choimisiúnú go tréimhsiúil ar éifeachtacht chur chuige foriomlán an Comhlacht i leith bainistíocht riosca mar a cheanglaítear sa Chód Cleachtais. Rinneadh an chéad athbhreithniú dá leithéid ó Nollaig 2020 go Feabhra 2021 agus dheimhnigh an tuarascáil deiridh a cuireadh faoi bhráid an Choiste Iniúchóireachta & Riosca go bhfuil cur chuige Comhlacht Chalafort Átha Cliath i leith bainistíocht riosca éifeachtach chun na príomhrioscaí atá roimh an Chomhlacht a aithint agus a mheasúnú.

Inghlacthacht riosca

Athraíonn próifíl inghlacthacht riosca an Comhlacht thar réimsí agus gníomhaíochtaí éagsúla dá ghnó:

  • Tá an Bord toilteanach glacadh le leibhéal measartha riosca agus iad ag iarraidh a spriocanna straitéiseacha a bhaint amach.
  • Tuigeann an Bord go bhfuil comhbhabhtáil idir an riosca agus an luach saothair, agus chun inghlacthacht riosca cothromaithe a bhaint amach, glacann siad cur chuige stuama chucu féin maidir lena chinntiú go maoinítear an gnóthas go leordhóthanach, go háirithe ó thaobh tionscadail bhonneagair a mhaoiniú de. Níl an Bord sásta aon seansanna a thógáil a d’fhéadfadh príomhchúnaint i gcomhaontuithe an Comhlacht maidir le háiseanna fiachais a chur i mbaol.
  • Is tosaíocht de chuid an Bhoird é sábháilteacht paisinéirí, cuairteoirí, ball foirne agus oibrithe sa phort, agus is inghlacthacht thar a bheith íseal atá ag an mBord sna réimsí sábháilteachta agus slándála.
  • Téann an Comhlacht i muinín bearta chun rioscaí oibriúcháin a shainaithint agus a bhainistiú. Tá inghlacthacht riosca an-íseal ann i ndáil le córais chriticiúla a chothabháil agus sonraí a chosaint.
  • Bíonn an Comhlacht ag iarraidh a chinntiú go bhfreastalaíonn a ngníomhaíochtaí comhlíonta ar riachtanais na rialachán ábhartha, agus cloíonn siad le hinghlacthacht riosca íseal ó thaobh ceisteanna comhlíonta agus rialála de.

Ina theannta sin, déantar riosca foriomlán feidhmíochta gnó a bhainistiú trí na bearta seo a leanas:

  • Ullmhú Buiséid Bhliantúil agus Pleananna Airgeadais Cúig Bliana,
  • Tuairisciú Míosúil agus Anailís ar Athraitheas,
  • Rialuithe Airgeadais,
  • Príomhtháscairí Feidhmíochta, agus
  • Polasaithe, Caighdeáin agus Treoirlínte mionsonraithe chun tacú le rialú agus le maolú rioscaí.

Bainistíocht Riosca Airgeadais

Nochtann oibríochtaí an Comhlacht í d’éagsúlacht rioscaí airgeadais lena n-áirítear riosca ráta úis, riosca creidmheasa, agus riosca leachtachta agus sreabhadh airgid. Déantar athbhreithniú rialta ar bheartais chun an Comhlacht a chosaint ó rioscaí airgeadais. Níl an fhreagracht as monatóireacht a dhéanamh ar bhainistiú riosca airgeadais tarmligthe ag na Stiúrthóirí chuig fochoiste den Bhord. Is é an Bord Stiúrthóirí a leagann amach na Beartais agus cuireann Roinn Airgeadais an Comhlacht i bhfeidhm iad.

Riosca Leachtachta agus Sreabhadh Airgid:

Coinníonn an Comhlacht meascán d’airgeadas fiachais gearrthéarmach, meántéarmach agus fadtéarmach chun a chinntiú go bhfuil dóthain cistí ar fáil le haghaidh infheistíochta caipitil pleanáilte. Chuir an Comhlacht saoráid iasachta €50m i bhfeidhm le Banc Uladh i mí an Mhárta 2017 chun fiacha an Comhlacht a athsholáthar agus a shíneadh. Ag deireadh 2022, bhí saoráidí tiomanta €50 milliún i bhfeidhm ag an Chomhlacht ar an tsaoráid seo.

I mí na Nollag 2015 rinne an Comhlacht Conradh Airgeadais leis an mBanc Eorpach Infheistíochta maidir le saoráid airgeadais tionscadail €100m. Tá téarma 20 bliain ag an tsaoráid sin, agus bhí sí íostarraingthe ina hiomláine amhail ag deireadh 2019.

I mí na Nollag 2019 d’eisigh an Comhlacht bannaí sinsearacha neamhurraithe €300m do raon infheisteoirí institiúideacha. Tá na bannaí seo liostaithe ar Mhargadh Malartaithe Domhanda Euronext Dublin. Amhail an 31 Nollaig 2021, bhí €200m de bhannaí ceannaithe. Le linn 2022 tarraingíodh an tráinse deiridh de €100m.

Is é beartas an Comhlacht an toradh infheistíochta a uasmhéadú trí iarmhéideanna airgid barrachais a chur ar thaiscí airgid thirim a mbaineann riosca íseal leo ar bhonn gearrthéarmach. Tá mandáidí cistíochta i bhfeidhm ag an Chomhlacht le roinnt institiúidí airgeadais chun na críche seo.

Riosca Creidmheasa:

Tá an Comhlacht nochta do riosca creidmheasa le linn trádála agus chun an riosca seo a bhainistiú déanann sí seiceálacha creidmheasa cuí ar chustaiméirí ionchasacha agus ní dhéanann sí trádáil ach le tríú páirtithe creidiúnaithe aitheanta.

Riosca Ráta Úis:

Chun nochtadh an Chomhlachta do ghluaiseachtaí diúltacha suntasacha ar rátaí úis a bhainistiú, tá sé mar bheartas ag an gComhlacht 60 faoin gcéad ar a laghad dá fhiachas a choimeád ag rátaí úis seasta. Chun an cuspóir seo a bhaint amach, rinne an comhlacht comhaontú ráta úis seasta leis an mBanc Eorpach Infheistíochta ar an tsaoráid airgeadais tionscadail €100m. Sa bhliain 2019 d’eisigh an Comhlacht bannaí sinsearacha neamhurraithe €300m ag ráta seasta cúpóin a tarraingíodh anuas go hiomlán amhail an 31 Nollaig 2022.

Imeachtaí ó dheireadh na bliana airgeadais

Ní raibh aon imeachtaí idir dáta an Chláir Chomhardaithe agus an dáta ar cheadaigh an Bord na ráitis airgeadais.

Forbairtí sa Todhchaí

Tá Clár Infheistíochta Caipitil buiséadaithe de €87.0m ag an Chomhlacht do 2023. Áiríonn an Clár Infheistíochta Caipitil atá beartaithe do 2023 €24.6m maidir le tionscadail Mháistirphlean 2040, €18.9m maidir le Céim 2 an Mháistirphlean, agus €11.4m maidir le tionscadal Athfhorbairt Abhantrach Alexandra (“ABR”).

Torthaí agus Díbhinní

Ba é brabús an Comhlacht don bhliain airgeadais ná €41.3m. Ba iad seo a leanas leithdháiltí agus moltaí na Stiúrthóirí i leith na suime sin:

Níl sé beartaithe ag na Stiúrthóirí díbhinn deiridh a fhógairt.


2022

2021


€’000

€’000

Díbhinn Eatramhach €0.00 (2021: €0.00) in aghaidh na gnáthscaire íoctha

-

-

Brabús don Bhliain Airgeadais

41,337

25,995

Méadú ar an mBrabús Coinnithe

41,337

25,995

Leasanna na Stiúrthóirí agus an Rúnaí

Ní raibh aon leas ag na Stiúrthóirí ná ag an Rúnaí i scairchaipiteal an Comhlacht an 31 Nollaig 2022 agus 2021.

An tAcht um Íoc Pras

Is é beartas an Comhlacht soláthraithe a íoc de réir théarmaí Rialacháin na gComhphobal Eorpach (Íocaíochtaí Déanacha in Idirbhearta Tráchtála), 2002, agus an Achta um Íoc Pras Cuntas, 1997.

Chuige sin, tá gnáthaimh íocaíochta an Comhlacht deartha chun dearbhú réasúnta a thabhairt i gcoinne neamhchomhlíonta ábhartha le téarmaí na Rialachán. Is é 30 lá an tréimhse chaighdeánach chreidmheasa, ach amháin má shonraítear a mhalairt sna socruithe conartha. Rinneadh formhór na n-íocaíochtaí de réir uimhreach agus luacha laistigh den tréimhse chuí chreidmheasa de réir mar is gá. Dá bharr sin, tá na Stiúrthóirí sásta gur chomhlíon an Comhlacht ceanglais an Achta.

Stiúrthóirí

Tá ainmneacha na ndaoine a bhí ina Stiúrthóirí ag aon am i rith na bliana dar críoch 31 Nollaig 2022 leagtha amach thíos.

J Grant

E O’Reilly téarma oifige dar críoch 31ú Lúnasa 2022)

B O’Connell (ceaptha 14ú Samhain 2022)

M Brophy (téarma oifige dar críoch 28ú Eanáir 2022, athcheaptha ar 28ú Aibreán 2022)

D Cronin (ceaptha 25ú Eanáir 2022)

G Darling (téarma oifige dar críoch 16ú Iúil 2022)

B Grist (ceaptha 25ú Eanáir 2022)

M Hand

K Nolan (téarma oifige dar críoch 28ú Meán Fómhair 2022)

B Power (ceaptha 14ú Deireadh Fómhair 2022)

Caidreamh le Scairshealbhóirí

Bíonn idirphlé leanúnach ag an Chathaoirleach, ag an bPríomhfheidhmeannach agus ag an mbainistíocht le scairshealbhóirí an Comhlacht maidir le feidhmíocht trádála, pleananna don todhchaí agus saincheisteanna straitéiseacha. Bíonn ar an Aire Iompair agus/nó ar an Aire Airgeadais ábhair shonraithe ar leith a fhaomhadh, agus déantar cumarsáid leanúnach leis an Aire ábhartha trína ranna faoi seach. Tuairiscíonn an Cathaoirleach don Aire Iompair mar a cheanglaítear faoi Alt 28 den Acht Cuanta, 1996, agus mar a cheanglaítear faoin gCód Cleachtais chun Comhlachtaí Stáit a Rialú.

Páirtí Rialaithe Deiridh

Is é an tAire Iompair úinéireacht thairbhiúil scairchaipiteal eisithe an Comhlacht.

Rialachas Corparáideach

Tá Comhlacht Chalafort Átha Cliath tiomanta d’ardchaighdeáin rialachais chorparáidigh a chothabháil agus ghlac sí le prionsabail an rialachais chorparáidigh agus leis an gCód Cleachtais um Rialachas Comhlachtaí Stáit a d’eisigh an Roinn Airgeadais i mBealtaine 2009. Nuashonraíodh an Cód Cleachtais an 1 Meán Fómhair 2016 agus cuireadh forálacha an Chóid nuashonraithe i bhfeidhm ar an tréimhse tuairiscithe airgeadais dar tosach 1 Eanáir 2017. Comhlíonann an Comhlacht freisin a cuid oibleagáidí faoin Acht um Eitic in Oifigí Poiblí, 1995 agus faoin Acht um Chaighdeáin in Oifigí Poiblí, 2001.

Tá tromlach na Stiúrthóirí neamhfheidhmiúcháin agus is é an tAire a cheapann. Tagann an Bord le chéile go foirmiúil ar bhonn míosúil (le 10 gcruinniú in aghaidh na bliana) agus tá sceideal foirmiúil de chúrsaí forchoimeádta go sonrach aige lena gcinneadh. Tá an Bord freagrach as cumhachtaí uile an Comhlacht a fheidhmiú, seachas iad siúd atá forchoimeádta ag Scairshealbhóirí, agus tá sé comhfhreagrach as oibríochtaí uile an Comhlacht. Féadfaidh an Bord cibé cumhachtaí is cuí leis a tharmligean, chuig Coiste Boird nó chuig an bPríomhfheidhmeannach, faoi réir cibé srianta nó rialacháin a fhorchuirfidh sé leis an tarmligean sin. Faoi réir thoiliú an Aire i gcásanna áirithe, tá forchoimeádas na gcinntí maidir le feidhmeanna áirithe sna réimsí Rialachais, Airgeadais, Soláthair, Oibríochtaí agus Ceapacháin in Acmhainní Daonna ceadaithe go foirmiúil ag an mBord. Tá rochtain ag an mBord ar chomhairle agus ar sheirbhísí Rúnaí an Comhlacht agus is féidir leis comhairle ghairmiúil neamhspleách a ghlacadh de réir mar is gá.

Éilíonn an Cód Cleachtais chun Comhlachtaí Stáit a Rialú go ndéanfadh an Bord cleachtadh bliantúil féinmheasúnaithe chun a éifeachtacht a mheas. Thug an Bord athbhreithniú féinmheasúnaithe bunaithe ar cheistneoir atá le fáil sa Chód Cleachtais chun críche i bhFeabhra 2022. Éilíonn an Cód Cleachtais go ndéanfaí meastóireacht sheachtrach fhoirmiúil gach trí bliana ar a laghad. Rinneadh an t-athbhreithniú neamhspleách is déanaí ó Dheireadh Fómhair go Samhain 2022 agus tuairiscíodh don Bhord in Eanáir 2023 é. Dhearbhaigh torthaí na meastóireachta foirmiúla 2022 go bhfuil an Bord ag feidhmiú go héifeachtach agus mhol siad roinnt réimsí le breithniú ag an mBord.

Bhunaigh an Bord Coiste Iniúchóireachta i 1997 faoi théarmaí foirmiúla tagartha. Athbhunaíodh an Coiste seo i 2012 mar an Coiste Iniúchóireachta agus Riosca. Leagadh amach sna téarmaí tagartha cuspóir, údarás agus comhaltas an Choiste, mar aon lena fhreagrachtaí sna réimsí seo a leanas: tuairisciú seachtrach airgeadais, iniúchadh seachtrach, rialachas corparáideach agus iniúchadh inmheánach.

Ag a chruinniú an 28ú Eanáir 2022, dheimhnigh an Bord ceapachán Denise Cronin Uasal mar Chathaoirleach ar an gCoiste Iniúchóireachta agus Riosca le héifeacht ó Aibreán 2022.

Tháinig an Coiste Iniúchóireachta agus Riosca le chéile ceithre huaire le linn na bliana. Ba iad baill an Choiste i gcaitheamh na bliana ná Denise Cronin (cathaoirleach), Michael Brophy, Jerry Grant, agus John Kelly (a chríochnaigh an téarma i rith na bliana).

Bhunaigh an Bord Coiste Luach Saothair i 1999 freisin. Ba iad baill an choiste i rith na bliana ná Michael Brophy, Denise Cronin, Geoffrey Darling (a chríochnaigh an téarma i rith na bliana), Jerry Grant, Berna Grist, agus Michael Hand. Feidhmíonn an Coiste faoi théarmaí foirmiúla tagartha.

I mí an Mhárta 2021 bhunaigh an Bord Coiste Bonneagair chun cabhrú leis an mBord leis an mbeartas ginearálta agus an straitéis a chinneadh i ndáil le forbairt bhonneagar an chalafoirt. Ceapadh an tUas. Michael Hand mar Chathaoirleach an Choiste. Ceapadh Berna Grist ar an gCoiste ag cruinniú an Bhoird an 28ú Eanáir 2022. Ba iad comhaltaí an Choiste i rith na bliana ná Jerry Grant, Berna Grist agus Michael Hand.

Bhí 10 gCruinniú Ginearálta Boird ann le linn na bliana dar críoch 31 Nollaig 2022.

Freastal na Stiúrthóirí ar chruinnithe an Bhoird:

Freastal ar Chruinnithe

I láthair

Incháilithechun a bheith i láthair

J Grant

10

10

E O’Reilly

7

7

B O’Connell

1

1

M Brophy

6

8

D Cronin

10

10

G Darling

6

6

B Grist

10

10

M Hand

9

10

K Nolan

7

7

B Power

2

2

An Coiste Iniúchóireachta agus Riosca

M Brophy

2

2

D Cronin

4

4

J Grant

4

4

J Kelly

2

2

An Coiste Bonneagair

J Grant

1

1

B Grist

1

1

M Hand

1

1

An Coiste Luach Saothair

M Brophy

3

3

D Cronin

3

3

G Darling

1

1

J Grant

3

3

B Grist

3

3

M Hand

3

3

Éagsúlacht agus Ionchuimsitheacht

Tá Comhlacht Chalafort Átha Cliath tiomanta do chomhionannas, dínit, éagsúlacht agus neamh-idirdhealú a chur i gcroílár an Comhlacht agus tá an Éagsúlacht agus an Uilechuimsitheacht mar phríomhshraith dár Straitéis Daoine. I rith 2022 sheol an Comhlacht roinnt príomhbheartais tar éis comhairliúcháin fhairsing le páirtithe leasmhara lena n-áirítear Beartas nuashonraithe um Dhínit ag an Obair agus beartas scoir nua le próiseas tacaíochta do dhaoine atá ar scor. Seoladh clár forbartha bainistíochta dár gcohórt bainistíochta iomlán dar teideal Daoine Seiftiúil a Bhainistiú. Ag croílár an chláir seo bhí fócas ar do mheon agus meabhairshláinte féin agus d’fhoirne a bhainistiú lena n-áirítear foireann éagsúil a bhainistiú. Leanfaidh bliain a dó den chlár seo in 2023 ag coinneáil na hÉagsúlachta agus an Chuimsithe mar chroílár, go háirithe saincheisteanna Dínit ag an Obair. Cumasóirí eile dár straitéis Éagsúlachta & Cuimsithe atá beartaithe do 2023 is ea go pearsanta Oiliúint Dínit ag an Obair don fhoireann ar fad agus dár mbainisteoirí, athbhreithniú iomlán ar Éagsúlacht agus Cuimsiú ar ár bpróiseas earcaíochta agus oiliúint chuí do bhainisteoirí earcaíochta, ag ullmhú don Bhearna Phá Idir Fir agus Mná tuairisciú in 2024 agus athsheoladh scéim printíseachta Comhlacht Chalafort Átha Cliath agus é mar aidhm aige raon éagsúil iarratasóirí a mhealladh. Is í an aidhm fhoriomlán atá againn ná go léireofar na fréamhacha doimhne atá ag an Chomhlacht ina chomharsanacht in éagsúlacht phobal Comhlacht Chalafort Átha Cliath i mbun oibre.

Speansais na Stiúrthóirí

Costais de €4,223 (2021: €2,109) le comhaltaí Boird i rith na bliana maidir le costais taistil.

Rialuithe Inmheánacha

Tá freagracht iomlán ar an mBord as córais rialaithe inmheánaigh an Comhlacht. Ní féidir leis na córais seo atá á gcothabháil ag an Chomhlacht ach cinnteacht réasúnta ach ní dearbhú iomlán a thabhairt go ndéantar idirbhearta de réir údarú na bainistíochta go gcosnaítear sócmhainní, go gcuirtear cosc ar chalaois, agus go gcoimeádtar taifid airgeadais chuí. Deimhníonn an Bord go bhfuil athbhreithniú déanta aige ar éifeachtacht an chórais rialaithe inmheánaigh.

Chun a chinntiú go gcuirtear rialuithe inmheánacha an Comhlacht i bhfeidhm go héifeachtach, tá seirbhísí pearsanra cáilithe daingnithe agus leithdháileadh dualgais i gceart ina measc.

Áirítear le córais an rialaithe inmheánaigh:

  • Déantar rioscaí gnó a aithint agus a dtionchair airgeadais a mheas trí athbhreithniú a dhéanamh go rialta ar Phlean Straitéiseach an Chomhlachta. Tugtar achoimre thuas ar an bpróiseas a bhaineann le Creat Bainistíochta Riosca an Chomhlachta faoin gceannteideal “Rioscaí agus Éiginnteachtaí Príomha”. Ghlac an Bord leis an bPlean Straitéiseach is déanaí don tréimhse 2022 go dtí 2026 i mí na Nollag 2021;
  • Buiséad bliantúil faofa ag an mBord agus measúnú míosúil ar fhíorthorthaí i gcomparáid le réamhaisnéisí buiséid;
  • Coiste Iniúchta agus Riosca a bunaíodh chun athbhreithniú agus plé a dhéanamh, leis na hiniúchóirí inmheánacha agus seachtracha, ar rialuithe inmheánacha cuntasaíochta an Comhlacht, ar fheidhm Iniúchta Inmheánaigh, ar rogha beartas cuntasaíochta, ar phleananna iniúchta inmheánaigh agus sheachtraigh, ar thuarascáil reachtúla na n-iniúchóirí, ar thuairisciú airgeadais agus ar nithe gaolmhara eile;
  • Feidhm Iniúchóireachta Inmheánaí trína ndéantar athbhreithniú ar phríomhphróisis agus ar phríomhrialuithe gnó;
  • Cóid fhoirmiúla iompair le haghaidh Stiúrthóirí agus fostaithe; agus
  • Beartais agus nósanna imeachta soláthair. Cinntíonn siad seo, ar an gcéad dul síos, go ndéantar gníomhaíochtaí soláthair chun luach ar airgead a sholáthar i dtéarmaí costais saolré foriomlán agus, ar an dara dul síos, go gcomhlíontar gach Treoir Stáit ábhartha agus gach Treoir ón AE is infheidhme maidir le Fóntais Phoiblí. Tá ceanglais chuí Chód Caiteachais Phoiblí na Roinne Caiteachais Phoiblí agus Athchóirithe á gcomhlíonadh.

Tá athbhreithniú déanta ag an mBord, tríd an gCoiste Iniúchóireachta agus Riosca, ar éifeachtúlacht chóras an rialaithe inmheánaigh suas go dtí dáta faofa na ráiteas airgeadais.

Thug an tIniúchóir Inmheánach faoi athbhreithniú ar éifeachtúlacht an chórais rialaithe inmheánaigh agus níor nochtadh aon laigí rialaithe suntasacha a chruthaíonn riosca suntasach maidir le caillteanas airgeadais nó briseadh oibriúcháin, ar gá aird láithreach a thabhairt orthu ag leibhéal an Bhoird.

Ráiteas comhlíonta

Admhaíonn Stiúrthóirí an Comhlacht go bhfuil siad freagrach as a áirithiú go bhfuil an Comhlacht ag comhlíonadh a cuid oibleagáidí ábhartha (mar atá sainmhínithe in Acht na gCuideachtaí 2014 (“Acht 2014”)) agus, mar a cheanglaítear le halt 225 d’Acht 2014, deimhníonn na Stiúrthóirí. go:

(i)ullmhaíodh ráiteas beartais um chomhlíonadh ina leagtar amach beartais an Comhlacht maidir le comhlíonadh na n-oibleagáidí ábhartha faoi Acht 2014;

(ii) go bhfuil socruithe agus struchtúir curtha i bhfeidhm a mheasann siad a bheith leordhóthanach chun comhlíonadh ábhartha oibleagáidí an Comhlacht a chinntiú; agus

(iii) go ndearnadh athbhreithniú ar na socruithe agus struchtúir le linn na bliana airgeadais lena mbaineann Tuarascáil na Stiúrthóirí.

Síntiúis Pholaitíochta

Ní dhearna an Bord aon síntiús polaitíochta i rith na bliana.

Nochtadh Faisnéise do na hIniúchóirí

Dheimhnigh gach Stiúrthóir a bhí in oifig ar dháta na tuarascála seo:

  • Go bhfios dó/di, nach bhfuil aon fhaisnéis ábhartha iniúchta ann nach bhfuil ar eolas ag iniúchóirí reachtúla an Chomhlachta; agus
  • Go bhfuil na bearta go léir déanta aige/aici ar cheart iad a bheith déanta aige/aici mar Stiúrthóir chun eolas a fháil ar aon fhaisnéis ábhartha iniúchta agus chun a dhearbhú go bhfuil an fhaisnéis sin ar eolas ag iniúchóirí reachtúla an Chomhlachta.

Statutory Auditors

Leanann na hiniúchóirí reachtúla, PricewaterhouseCoopers, a ceapadh le linn na bliana airgeadais, in oifig de réir alt 383(2) d’Acht na gCuideachtaí, 2014.

Thar ceann an Bhoird

Jerry Grant Barry O’Connell
Cathaoirleach Príomhfheidhmeannach

31ú Márta 2023